onsdag 12 maj 2010

Söka rötter. Söka svar

Jag letar efter en person som var väldigt viktig i mitt liv när jag var liten. Hon var två år äldre än mig. Hon var praktisk taget min syster. Söstra mi. Hon bodde i samma område som vi. Vi lekte jämt. Alltid. Ler och långhalm-det var vi det. Fram till skolåldern eller nåt.
Sen flyttade hon. Jag var runt 7-8 år då tror jag.
Vi har haft kontakt efter det. Och den har alltid varit speciell. Jag sökte upp henne för kanske sju åtta år sen av någon anledning och vi pratade.

Nu vill jag ha kontakt med henne igen. Jag tror hon har svar som jag behöver. Hon signalerade till sin mamma att det inte stod rätt till i min. Eftersom jag inte kan få svaren av min egen mamma utan konflikter vill jag veta vad hon minns. Kanske är det värdefulla svar. Sannolikt är det så.

I morgon fyller hon år. Idag skickade jag ett sms till ett nummer jag fått via eniro. Kan bara hoppas att det är rätt. Vågade inte ringa. Ännu inget svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar