måndag 29 mars 2010

Smärtande kommentarer

Jag kan förstå att det är något hon säger i sin frustration för att testa vart mina gränser går. Och för att se om jag står kvar och hur jag reagerar.

Jag kan också förstå att det blir ett uttryck när hon blir arg på mig för att jag gör något hon inte gillar. Och då kan jag ta hennes kommentar även om jag inte precis säger "tack det var snällt".

Men när det kommer helt oprovocerat i ett sammanhang där allt är lugnt och skönt så värmer det inte precis i hjärtat...

"Du är inte min mamma"

2 kommentarer:

  1. Kram!

    Näe, att höra Du är inte min mamma, vid ett tillfälle där det känns helt oprovocerat, det är skrutt. Min H är sådan. Han tycker ofta, tyvärr, att jag inte är hans mamma. För det mesta är det som du skriver, i ett sammanhang där han är frustrerad, arg och ledsen över något, men när det kommer som en blixt från en klar himmel...

    Ville bara säga att du är inte ensam.

    SvaraRadera
  2. Skrutt är precis vad det är. Skönt att läsa att jag inte är ensam. Vad beror det på tror du?

    SvaraRadera