onsdag 24 februari 2010

Söker svar och förklaringar

Jag var på väg att radera ett inlägg som jag tidigare skrivit men inte publicerat. Läste igenom och det står ändå för så mycket av där jag är just nu och som jag är på väg in i att bena ut och hitta svar till så jag publicerar det ändå...

---------------------
Jag har alltid sökt.
Letat mig fram.
Provat än det ena, än det andra.

Idrott, jobb, kompisar, vänner, pojkvänner, hobbys.
Allt är bra ett tag.
Sen händer något. Vet inte riktigt vad.
I vissa fall handlar det om att jag tröttnat.
I andra att andra tröttnat på mig. Kanske.

Jag har svårt att hitta ro.
Veta vad jag vill. Att trivas i längden.
Att hitta vem som är jag. På riktigt.
Och att stå för vem jag är. På riktigt.
Det kanske inte är så konstigt i och för sig med tanke på det här inlägget.

Oavsett skäl gör det att jag börjar om på nytt.
Hela tiden.
Eller känner att jag inte passar in.
Inte hör hemma.
Någonstans.
Det mesta är bra, ett tag. Sen vill jag bort.
Göra något nytt. Vara någon annanstans.

Tidsperspektivet är olika för olika områden.
Olika perioder.
Vissa saker kommer och går.
Vissa vänner likaså.
Tack för att du finns med mig nu!!

Nu har jag familj och barn.
Och måste stanna.
Måste göra vad jag kan för att hitta rätt.
En gång för alla.
Om jag skulle lämna blir allting lika ändå.
Så småningom.

Som jag undrar varför jag är som jag är.
Varför jag är den jag är.

Letar skäl.
Letar ursäkter.
Letar förklaringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar